Respublikinis renginys "KOMANDINIS PROGRAMAVIMO MARATONAS"
- Paskelbta: 2023-05-19
- Kategorija: Renginiai
Žiežmarių gimnazijoje po 3-jų metų 2023 gegužės 18 d. nuo 10 00 iki 16 00 val. ir vėl buvo organizuojamas neįprastas renginys „Grupinis programavimo maratonas“.
Projekte buvo kviečiami dalyvauti Kaišiadorių rajono bei 3-jų šalies gimnazijų mokiniai ir gausus būrys mokinių iš Žiežmarių gimnazijos, kurie labiau besidomintys programavimu. Renginyje dalyvavo net 8 komandos po 4 mokinius iš Algirdo Brazausko, Alytaus Jotvingių, Elektrėnų Versmės gimnazijų bei II-IV g klasių mokiniai iš Žiežmarių gimnazijos. Viso 32 dalyviai!
Iniciatyvos tikslas ugdyti pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo kompetencijas: įgalinti mokinius prisiimti atsakomybę už savo ir kitų grupės narių mokymąsi, skatinti pasitikėjimo ir paramos atmosferą, stiprinti asmeninio indėlio svarbos suvokimą, savivertę ir įsitraukimą, sudaryti mokiniams galimybę ugdytis kūrybingumą, specifinius dalyko ir komunikavimo bei socialinius gebėjimus.
Projektą koordinavo informacinių technologijų mokytoja Natalija Kocienė, o jai į pagalbą rengiant užduotis atėjo buvę gimnazijos mokiniai, o šiuo metu VU ir KTU studentai Nedas Gulbickas ir Gerda Žemaitaitytė.
Maratono metu buvo vykdomos kelios skirtingos veiklos: I dalis: pranešėjas - VU studentas Nedas Gulbickas: geroji patirtis „Komandinio darbo principai ir svarba“, pranešėjai - Ugnius Stašaitis (KTU, DI studijos), Gerda Žemaitaitytė: geroji patirtis „Papildytos realybės programos“, II dalis: burtų keliu susiskirstoma į grupes po 4 mokinius (visi iš skirtingų mokyklų) ir atliekamos 4 konkursinės programavimo užduotys C++ ir / ar Python programavimo kalbomis, III dalis: „#ZG puzzle” - loginio mąstymo lavinimo ir kriptografiinių uždavinių sprendimas. Tai veiklos, kuriomis atskleidžiama kaip nesudėtingai galima suprogramuoti kažką įdomaus.
Nauji potyriai buvo visiems, nes programuojama buvo grupėse, kurias sudarė skirtingų mokyklų mokiniai: bendrai turėjo aptarti ir priimti vieną visiems tinkamą sprendimą, sutarti dėl sprendimo etapų ir efektyviai pasiskirstyti veiklomis. Pirmiausia visos grupės sugalvojo originalius sau pavadinimus: ERROR 404, LAIMINGI BE PRIEŽASTIES, 11,5, PRASTESNIO ARNO GRUPĖ, SILPNIUKAI, STRINGAI, SPECIUKAI, ŽG8! Visos grupės iš karto azartiškai puolė spręsti lyg ir lengviausias užduotis, nors tai buvo šalies konkursų ar šiaip netipiniai ir reikalaujantys gilesnio suvokimo uždaviniai! Renginyje turėjom ir jauniausią Žiežmarių gimnazijos 8 klasės mergaičių grupę, kurios programavo Python programavimo kalba ir renginio pabaigoje .. Nors teko programuoti 3,5 val. ir įveikti visas pateiktas keturias užduotis, po pertraukėlės prasidėjus II-jam etapui „#ŽG puzzle“, kaip ir pirmą kartą, taip ir šiais metais nesimatė mokinių veideliuose jokio nuovargio! O juk visų laukė dar pusvalandis susikaupimo, nuovokumo ir gilaus loginio mąstymo reikalaujančios įvairios kriptografiinės užduotys.
Labai džiugu, kad turėjome dalyvių iš kitų šalies mokyklų! Dėkojame Janinai Kuchalskienei Alytaus Jotvingių gimnazijos IT mokytojai už pagalbą viso renginio metu bei už patarimus renkant užduotis.
----------------------------------------------------------
Mokinių atsiliepimai: Kuris maratono etapas buvo įdomiausia? Kodėl?
‚... Visi etapai buvo įdomūs, nes buvo smagi kompanija, daug idėjų iš komandos narių, kurios užpildydavo trūkumus ir neaiškumus“.
„…Visi buvo vienodai įdomūs, nes aš ir komandos nariai dirbome ir diskutavome kartu!”.
„ ... labiausiai patiko klausimai jau po pertraukos - įdomūs, verti apmąstymų, patiko suktos užduotys“.
„…Smagiausias etapas buvo programavimas, kadangi, bendraujant su kitais savo amžiaus programuotojais, pamačiau, kaip skiriasi mąstymas sprendžiant užduotis, bei įgijau naujų žinių!”.
„...N.Gulbicko pristatymas ir darbas grupėse! Pristatymas buvo linksmas ir turiningas, buvo smagu klausyti. Be to ir gera kokybė!”
“…programavimo užduoties sprendimas, kadangi visi skirtingai rašo kodą ir visų sprendimo būdai yra skirtingi!”
„...Labiausiai patiko programavimo dalis. Joje buvo galimybė susidraugauti su kitų mokyklų mokiniais ir pasimokyti, kaip spręsti ir nagrinėti užduotis skirtingais būdais”.
„…Abu maratono etapai buvo labai įdomus, nes turėjom galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, jų mąstymu ir pastebėjimais. Užduotys irgi buvo paruoštos įdomiai, buvo įdomu tiek programuoti, tiek atlikinėti antroje dalyje logines užduotis”.
Įvardykite sėkmes dirbant komandoje.
„... Dirbant komandoje patiko tai, jog visi labai susibendravome, radome bendrus sprendimus, pasidalinome skirtingomis idėjomis, juokas iš žioplų klaidų tik dar labiau sustiprino komandą!“.
„…Bendradarbiavimas ir draugiškumas”.
„...Daug pliusų, nes 4 galvos geriau negu viena”.
„...Lengviau dirbti, nes ne vienas žmogus galvoja, tad galima pasitarti”
„…*Naujų metodų išmokimas *Komunikacija su komandos nariais *Mokėti priimt bendrus sprendimus”.Ką pasiūlytumėte organizatoriams rengiant panašaus pobūdžio renginius? Įvardykite.
Ką pasiūlytumėte organizatoriams rengiant panašaus pobūdžio renginius? Įvardykite.
„… Daugiau tokių renginių rengti ir kad daugiau mokyklų dalyvautų“
„…Renginys buvo paruoštas tinkamai ir apgalvotai, todėl buvo įdomu ir informatyvu”.
„… Esu Jums labai dėkinga, kad įkalbėjot dalyvauti šiame renginyje… Labai patiko! Dabar būčiau pasigailėjus, jei būčiau nedalyvavusi NUOSTABUS RENGINYS! ”
„...Pastebėjimų jokių neturiu, viskas puikiai apgalvota ir organizuota!”.
„…Norėčiau pamatyti dar daugiau tokio tipo renginių!”
„…Atnaujinti Code::Blocks”.
„...Kitam kartui galėtų būti ir kavytės . O šiaip norėtųsi kokios saviraiškos užduoties, kur grupė galėtų sukurti ką tik nori... Gal būtų įdomu ir nauja!”
Dėkojame direktorei Eglei Raudeliūnienei už visokeriopą pagalbą tiek ruošiantis renginiui, tiek jį organizuojant. Ačiū! Taip pat dėkojame mokytojoms Jūratei Skarakodienei ir Jūratei Vaitkevičienei padėjusiems organizuoti mokinių nuomone NUOSTABŲ renginį.
P.S. LAUKSIME GALUTINIŲ REZULTATŲ!
Informacinių technologijų mokytoja ekspertė Natalija Kocienė