Neformaliojo vaikų švietimo veikla yra skirta meninę, sporto ar kitą veiklą pasirinkusių mokinių asmeninėms, socialinėms, edukacinėms, profesinėms kompetencijoms ugdyti. Šią veiklą mokiniai renkasi laisvai, ji įgyvendinama realizuojant:
- Neformaliojo ugdymo valandų neskiriama pasirenkamiesiems dalykams, pagilintiems dalykams ar jų moduliams mokyti.
- Neformaliojo ugdymo grupės mokinių skaičius yra ne mažesnis kaip 10 mokinių.
- Neformaliojo vaikų švietimo programos mokiniams pageidaujant gali būti vykdomos mokinių atostogų metu.
Neformaliojo ugdymo kryptys:
- sveika gyvensena, sportas;
- meninė raiška;
- techninė kūryba;
- intelektualinis ugdymas;
- ekologinis, gamtosauginis ugdymas;
- pilietinės ir etninės kultūros ugdymas;
- klubų ir projektinė veikla;
- jaunųjų programuotojų mokykla.
Neformaliojo ugdymo principai:
- aktualumo (veiklų pasiūla parengta, atlikus poreikio tyrimą);
- demokratiškumo (mokytojai, tėvai ir mokiniai yra bendro ugdymosi proceso kūrėjai);
- prieinamumo (sudaromos sąlygos saviraiškai ir asmens kompetencijoms ugdytis);
- individualizavimo (atsižvelgiama į mokinio galimybes, poreikius ir pasiekimus);
- savanoriškumo (veikla pasirenkama laisvanoriškai, vykdoma, esant poreikiui).
Neformaliojo ugdymo metodiniai principai:
- specifinė aplinka;
- aktyvus dalyvavimas ugdymo(si) procese;
- visumos principas;
- mokymasis iš patirties;
- atviras ir neformalus bendravimas;
- eknonkurencinės aplinkos kūrimas;
- į grupės procesą orientuotas ugdymas(is).
Atnaujinta: 2024-01-14
Pamokų laikas